Laatste twee dagen in Chiang Mai

30 januari 2014

Gisteren werd het grootste gedeelte van de dag besteed aan het inpakken van de fietsen. Na het repareren van 1 fietsdoos , die behoorlijk beschadigd was gedurende de heen reis , en na het schoonmaken van de fietsen kon het half demonteren van de fietsen beginnen zoals , zadel lager , voorwiel eruit , stuur eraf en met kabel bindertjes  vastgezet tegen het frame , banden leeg laten lopen en nog een aantal handelingen verdwenen onze stalen paarden in de dozen . Terwijl ik , Dick dus , hiermee bezig was liet Ria zich masseren op de Thaise manier waar ze als herboren van terug kwam.

En s'avonds was er natuurlijk weer het eet gebeuren wat o.a. een hoogtepunt geweest  is gedurende onze fietsvakantie. Het restaurant gebeuren vindt hier in Thailand voor een groot gedeelte plaats ....... op straat. Wat overdag een straat is met een normaal straatbeeld , geparkeerde auto's en zo ,wordt s'avonds bijna omgetoverd in een langgerekt restaurant vol met eetstalletjes en kraampjes. Een mooi voorbeeld was de garage die overdag autobanden verkocht en waar s'avonds een uitstekend pop up restaurant verscheen waar we twee keer Thai's  , met een Japanse swing , gegeten hebben .

Vandaag namen we een taxi die ons naar de hoogste heuvel van Chiang Mai bracht. Helaas belandden we in het Valkenburg van Thailand rond de plaatselijke tempel. Daar bevonden zich honderden kraampjes met bedrukte T shirts en souveniers .

Vanavond gingen we terug naar ons favoriete autobanden restaurant waar Ria vier Franse mensen overhaalde om daar ook te eten en vervolgens het menu voor hun vertaalde. Als commissie kregen we een halve maaltijd gratis.

Lieve familie en vrienden dit is ons laatste verhaal . We hopen dat jullie een beetje mee genoten hebben van onze geweldige ervaring.

Liefs en hartelijke groeten

Ria en Dick

1. Nel en John van Loon:
    30 januari 2014
    Vertel even waar het "autobandenrestaurant" precies zit.... dan kunnen wij er ook even langs gaan als we weer tug zijn in Chiang Mai.
    Wij zijn vandaag in Vientiane aangekomen. Een spicy Laosoep gegeten, heerlijk!
    Vandaag 120 km gefietst.....Ga ik zo een verslagje van maken!
    Goede reis terug! En bedankt voor jullie gezelschap in de eerste weken en de gezellige rummelie uurtjes!!
    Liefs John en Nel
  2. Sophie:
    31 januari 2014
    Afgaand op de verhalen en de foto's moet deze fietstocht voor jullie een geweldige ervaring zijn geweest. Het was leuk om via deze site met jullie mee te reizen. Goede reis en wel thuis.

Liefs van Sophie en Jack
  3. Monique:
    5 februari 2014
    Was great to follow you during your trip. Must have been a great experience!!Looking forward to your stories and photo's. Xxx from 2xM