Rustdag in Chiang Khong

18 januari 2014 - Chiang Khong, Thailand

We begonnen de dag met, je raadt het nooit, ....een bruine boterham met Pindakaas!

Thai eten is erg lekker, maar na 14 dagen rijst en noodles wilde wij wel eens wat anders en zowaar, we vonden een leuk restaurantje, waar ze hun eigen volkoren brood bakken.

Om het fietsen niet te verleren,verlieten we de stad en fietsten we naar de brug/ grenspost met Laos. Daar wordt, midden in het land, een nieuwe stad gecreëerd,Chiang Khong New City. Het zag er uit als rijen garages, waar ze allemaal hetzelfde proberen te verkopen als in de Old City!

Op de terugweg stond er midden in een klein dorpje een vrouw flensjes te bakken! Er ging van alles en nog wat op, jam, gekleurde hagelslag of zoiets, gecondenseerde melk, gelukkig van alles maar een klein beetje en het resultaat was heerlijk!

Na de lunch van bagels met  roomkaas,( alweer geen noodles) een boottocht op de Mekong rivier, leuk om alles vanaf het water te bekijken. Onder de brug kregen we Thai whisky aangeboden, en later kwam er een jongen aan de Laos kant met 4 blikjes (lauw) Lao bier! Aan drank geen gebrek en morgen gaan we weer fietsen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel en John van Loon:
    18 januari 2014
    Nu, zo te lezen vermaken jullie je ook zonder ons prima!! Wij hebben vandaag op de boot ook een heerlijke bruine boterham gegeten!! (het broodje dat we gisteren meegenomen hadden).
    Boot vertrok vanochtend na twee uur vertraging..... De rest lezen jullie straks wel weer op ons blog( als het lukt) XXX
  2. Coriene:
    19 januari 2014
    Lieve Ria en Dick,
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    Het is letterlijk de "vervanmijnbedshow", maar dat is
    juist zo interessant, geniet er vooral van en wees
    voorzichtig. Dikke kus, Coriene.